петък, 14 август 2015 г.

май 1876 Баташкото клане / Клането в Батак - Турското робство

ИЗТОЧНИЦИ : https://en.wikipedia.org/wiki/Batak_massacre Английска уикипедия ,http://www.nabore.bg/statia/spomeni-strashnoto-batashko-klane-1379-14 Свидетелства от записките на Петър Горанов (1829-1925) - водач на въстанието през 1876 г.
Няма да публикувам българската wikipedia , тъй като има някои манипулативни, и антибългарски думи и изречения като : руски освобождения, славяни и славянство и др. подобни глупости и поръчкови неистини. Официалната история на България е тотално фалшифицирана в угода на чужди държави. Все пак има тук таме написано нещо, непълно и написано да не изглежда толкова славно ( общо взето ).

КАКВО СЪДЪРЖА:
( 1 ) Накратко : извършители , командири , избити и др.

( 2 ) Баташкото въстание

( 3 ) Клането

( 4 ) Църквата „Света Неделя“

( 5 ) Краят на клането и Дървеният мост.

( 6 ) Спомени на очевидци на страшното Баташко клане.
- Трендафил Тошев Керелов ( Кмет по това време на Батак , възрожденец , революционер ) убит зверски , и е описано в разказ на очевидец - съпругата на сина му Ангел Керелов - Босилка.
- Свидетелства от записките на Петър Горанов (1829-1925) - водач на въстанието през 1876 г.
- В „Записки по българските въстания“ Захари Стоянов е описал случилото се.
- Джанюариъс Алойшиъс Макгахан ( Januarius Aloysius MacGahan ) - американски журналист , специален военен кореспондент на лондонския вестник „Дейли Нюз” ( също описал убийството на кмета на Батак - Трендафил Тошев Керелов ) .
- Юджийн Скайлър ( е американски учен, писател, пътешественик-изследовател и дипломат ).

( 7 ) Фотографии преди и след Баташкото клане.

===========================================

( 1 ) Накратко : извършители , командири , избити и др.
Период - 1 до - 5май 1876 г. / А по нов стил на 16 / 17 май 1876 г. Баташкото клане е извършено по време на Априлското въстание.
Място - Батак
Резултат - Масово избиване (клане) на мирно население - българи християни.
Воюващи страни - Османска империя ( днешна турция ) / Цивилни българи-християни.
Командири - Ахмед ага Барутанлията ( помак , който след клането , бил награден и повишен в званието юзбаши )
Петър Горанов
Сили - башибозук - предимно Помаци ( еничари - потурчени българи ) , турци и цигани. / Срещу местното население на Батак.
Избити - между 5,000 / 7,000 българи / А от башибозуците : 150

( 2 ) Баташкото въстание
Ролята на Батак в Априлското въстание е била да заеме складовете в околните селища и да осигури провизии на въстанниците в околните територии, да блокира важните пътища и така да попречи на турските войници да получават пратки с провизии. Батак е трябвало да се справи с околните помашки села (Чепино, Корово...), ако се опитат да попречат на въстанието. При разбиване на четите в околните земи, останките от тях е трябвало да се съберат в Батак.
Единственият проблем бил, че през цялото време на въстанието Батак е трябвало да се пази сам от турската армия, но рискът е поет.
След началото на Априлското въстание, на 20 април 1876 г. част от въоръжените, боеспособни мъже от населението на село Батак, водени от войводата Петър Горанов, Войводата Стефан Трендафилов Керелов-петстотник въстават срещу турската власт. Както е застъпено в плана, българите отстраняват част от турските власти, когато срещу тях е изпратена 5,000 - на армия от башибозуци ( основно помаци - потурчени българи , турци и цигани ) предвождани от Ахмед ага Барутанлията.
Водачът на въстанието в Батак - Петър Горанов e делегат на местния революционен комитет в събранието в Оборище.
След първата битка, някои от мъжете в Батак решиха да преговарят с Барутанлията Ахмед ага. Той им обеща оттеглянето на войските си, при условие, че Батак се обезоръжи. След като мъжете предават оръжията си, башибозуците ги нападат и ги обезглавяват.

( 3 ) Клането
Докато някои от лидерите на Революционния комитет се отказват от оръжията си, някои успяха да избягат от селото, но веднага след това цялата територия е била заобиколена и никой друг не е могъл да избяга. Башибозуците тръгнали към къщите им и ги нападнали; много са били изгорени и са стреляли по всеки и по всичко. Много от хората, решили да се скрият в къщите на богатите или в църквата, които са имали по-здрава конструкция, за да ги предпази от огъня. На 2 май, са се скрили в къщата на Богдан. След малко Башибозуците изпълнили двора , взели да лискат газ по вратите на къщата и скритите в избата били принудени да излязат.
Повече от 200 мъже, жени и деца са били лишени от своите ценности и дрехи, за да не ги изцапат с кръвта си , и били брутално убити.
Агата казал на някои от по-заможните мъже в Батак, да отидат до лагера си и да определи всички направления на селяните. Сред тях е кметът Трендафил Тошев Керелов и синът му, Петър Трандафилов Керелов. Те са постигнали съгласие, че ако селото се обезоръжи , помаците и др. с тях ще напуснат Батак за добро. Но вместо това, българите са били уловени, вързали са им ръцете , всички от тях са били обезглавени , изгорени живи и пребити. Убийството на лидера Трендафил Керелов било особено жестоко и е описано от свидетел - съпругата на сина му - Босилка.
Джанюариъс Макгахан, журналист от New York Herald и London Daily News писал за ужасните събития след посещението си в Батак с Юджийн Скайлър. Те описват изгорен и унищожен града с вонята на гниенето на хиляди струпани разчленени трупове и скелети на невинните жертви, включително млади жени, деца и неродени бебета извадени от утробите на бременните им майки.

( 4 ) Църквата „Света Неделя“ ( която през 1925 г. е била полуразрушена при руския атентат )
В хода на въстанието църквата „Света Неделя“ била последната крепост на разбунтувалите се батачани. Почти едновременно с разрушаването на училището, башибозуците започнали да издълбават дупки в оградата на църковният двор и да стрелят по всички там , убивали всеки който се опитал да избяга. Най ужасната част от клането в Батак се състояла през нощта на 2 срещу 3 май в църквата „Света Неделя“ и дворът ѝ. На сутринта на 3 май, башибозукът ( помаците , турците , и циганите ) успяли да проникнат в двора на църквата и да избият хората в него, но входната врата на храма не поддала, тъй като била „задръстена“ от хората които се намирали в църквата.
„Народът бил вътре притиснат като на скенджа множество деца и недъгави умрели от задушаване.“
Защитата на църквата продължила три дена, престрелките в селото не преставали, за да принудят батачани да се предадат, врагът пускал пълни с пчели кошери и запалена слама с газ в църквата, много от хората загинали заради недостиг на кислород.
Някои от нападателите се опитали да проникнат в църквата от покрива, но без особен успех, макар да постигнали няколко изстрела срещу барикадираните вътре.
В църквата нямало вода, затова барикадираните използвали зехтина от кандилата и кръвта на изкланите. Копали с голи ръце, за да намерят подпочвена вода.
На третия ден, все още оцелелите решили да излязат навън, след като разбрали, че вътре са обречени. Когато отворили портите на църквата Ахмед ага Барутанлията чакал отвън с башибозуците си. Започнало безпощадно клане , само тези, които склонили да приемат исляма останали живи а останалите били обезглавени. Ахмед ага целял да насели отново Батак с потурчените от него българи, но те се оказали недостатъчно.
След действията си, османците опожаряват църквата, но каменната и конструкция я спасява, единствено иконите и дървените мебели изгарят.

( 5 ) Краят на клането и Дървеният мост.
След клането в църквата, Барутанлията издал заповед, всички оцелели да се съберат пред църквата, с претекст, че ще състави списък на избитите и на вдовиците. По-голямата част от оцелялото население на Батак се събрало, тъй като неявилият се щял да заплати с живота си. Явилите се били разделени на мъже и жени. Когато Ахмед ага се явил пред тях той издал втора заповед - жените да се наредят още по-надалеч от мъжете и трета да се избият останалите около 300 явили се мъже. Тези жени, които протестираха също са били изнасилени и убити.
Същият ден още около триста други били убити при дървеният мост пред училището, най-напред им се отрязвали ръцете и краката , ушите и носовете, раменете , а после ги доубивали.
По-късно, местата на клането са описани в репортажите на Джанюариъс Алойшиъс Макгахан и чрез него събитията достигат до вестниците „Дейли Нюз“ и Ню Йорк Хералд.
След като случилото се разчува, едни от най-големите умове на човечеството през тази епоха обръщат внимание на клането в Батак, сред тях са: Виктор Юго, Джузепе Гарибалди, Уилям Гладстон, Чарлз Дарвин, Фьодор Достоевски, Димитрий Менделеев, Иван Тургенев и Лев Толстой.

( 6 ) Спомени на очевидци на страшното Баташко клане.
- Трендафил Тошев Керелов ( Кмет по това време на Батак , възрожденец , революционер ) убит зверски , и е описано в разказ на очевидец - съпругата на сина му Ангел Керелов - Босилка.
„Моят свекър отиде да посрещне башибозуците, когато селото беше заобиколено, и се срещна с Ахмед ага, който каза, че иска да се събере оръжието от селяните. Трендафил отиде и го събра. След като то беше предадено, стреляха по него с пищов и куршумът му одраска окото. Тогава чух Ахмед ага да заповядва със собствените си уста Трендафил да бъде набит на кол и опечен. Думите, които използва, бяха „Shishak aor“, което на турски означава да се набие на шиш като парчетата месо, наречени „кебап“. След това взеха от него всичките му пари, съблякоха му дрехите, извадиха му очите и зъбите и го набиха на кола бавно, докато той излезе през устата му. След това те го опекоха на огъня още жив. Той живя половин час в продължение на ужасната сцена. По това време бях съвсем близо до Ахмед ага. Освен мене тук се намираха няколко български жени. Ние бяхме обкръжени от башибозуци, които ни ограждаха от всички страни, и бяхме принудени да гледаме какво става с Трендафил.“ Едно от децата на Ангел и Босилка Керелови, Владимир-още бебе в цедилка, е набодено на меч от башибозука пред очите на майката Босилка:
„По времето, когато ставаше това, синът на Ахмед ага взе детето от гърба ми и пред очите ми го насече на парчета със сабята си. Овъглените останки на Трендафил лежаха там един месец и тогава бяха погребани.“ 
Стотника Петър Керелов е убит жестоко, след като му избождат очите и отрязват езика пред очите на баща му Трендафил Керелов и други батачани.
- Свидетелства от записките на Петър Горанов (1829-1925) - водач на въстанието през 1876 г.
Петър Горанов пише:
Започва клането върху невинните и беззащитни жени и деца, като в касапница. Чува се тресък на кости от ударите на брадвите върху дръвника. Така е цяла нощ. Брадвата на неприятеля удря и сече безмилостно мъже, жени и деца. Много не доубити викат и се молят да ги доубият, но неприятеля ги оставя нарочно да се мъчат..
Каква скръб, ужас да чакаш заколението си. Да се покриеш между още мърдащите тела на мъртвите. Кръвта на жертвите пръска стените на черквата до тавана....
... първите 300 души са избити този ден , един по един на дървения мост пред училището по най- варварски начин. На някоиотсичат първо ушите, рамената и после главата.
Стоящите там жени закриват с ръце очите си да не гледат ужасното кръвопролитие на мъжкия пол. След извършването на това сърцераздирателно дело, немилостивите диваци влизат като в някое овче стадо, спускат се върху жените и момите, обезчестяват ги, и по най- зверски начин след това убиват.
Млади жертви избити по особено жесток и мъчителен начин по време на въстанието:
Никола Петров - 20 годишен, нарязват ръцете му на части, после ушите, изваждат и очите, а след това заклан.
Тодор Кавлаков - 35 годишен, рязан с нож по ръцете, после ушите, и след това заклан.
Атанас Манчъров - 23 годишен, рязан на части: ушите, ръцете, след това изваждат очите, а тялото е насечено на части.
София Ванева - 25 годишна, бременна - разпрана и убито детето й.
Батачани извършили по–забележителни дела:
Лаза Богданова - млада жена, на която мъжът й е убит от един башибоздук, който поискал да я вземе за жена, разярена от убийството на мъжа си вади нож захлупач от пояса си, забива го в корема му и той на минутата пада на земята, след което издъхва. Неговите хора се спускат върху нея, и я съсичат на части.
Христо Станков убива в черквата двама от най-лошите кръвопийци с едно дърво от черковните столове. На излизане от черковния двор с ножа на единия от убитите разсича през рамото един башибоздук.
Стоян Цветанов при първото влизане на турците в долния край на селото (Батак) при предаването на оръжието от няколко души, а той не желае да го предаде, казва „КОГАТО АЗ В ГРОБА, ТОГАВА И ПУШКАТА МИ В ЧУЖДИ РЪЦЕ!” Няколко души турци хващат пушката за цевта, той силно я изтегля из ръцете им, хвърля се върху тях и убива един турчин. Отива зад една къща да напълни пушката и неприятелите го пронизват с десетина куршума. Пада на земята като казва: „ Сега я вземете и издъхва.”
Янко Гюров при влизането на турците в черковния двор с една голяма тояга пръсва главата на един от неприятелите, но пада убит от башибозуците.
Кольо Лазин след запалване на къщата му, където се крие, принуден от огъня излиза навън с гол в ръката нож и като разбира, че стоящите на улицата башибозуци по никакъв начин няма да го оставят жив, спусна се върху тях, отсича на двама главите, а на трети една ръка. Хората на башибозуците го ограждат и съсичат на части.
Божия Станкова , при влизането на няколко души от неприятеля в двора на къщата й , където е мъжът й Иван Божин, когато след като застрелват пада на земята и умира, а тя с брадва в ръце вдига я, и разсича главата на един от тях, който пада на земята и умира. Башибозуците я насичат с ножовете си на части.
Станка Стойчева при влизане на турците в черковния двор убива един от тях с едно дърво, което се намира там в гробищата. Скрива се между многото без да успеят да й направят зло.
Янко Гюров при влизането на неприятеля в черковния двор с една голяма тояга пръсва главата на един турчин, но пада убит от башибозуците.
Димитър Насков и Костадин Вранчов с два турски пищова при качването на турците върху зида на черковния двор убиват от турците- първия 8 души, а втория седем.
Няколко жени в куп с камъни и дървета убиват няколко от башибозуците, когато те немилостиво колят деца и жени през първата нощ в двора на черквата. Не мога да кажа точно имената им.
Ангел Каведжов, Янко Генев, Ваньо Божин после убиват четирима въоръжени турци, когато последните настояват и не искат да предадат оръжието си и се хвърлят върху тях.
Никола поп Петров , ученик от трети клас заобиколен от десетина души неприятели с голи ножове опрени до тялото, когото принуждават да приеме ислямската вяра с твърдост отказва да приеме предложението и казва без страх, че предпочита да стане жертва, отколкото да презре бащината си християнска вяра. За тази дързост турците го насичат на части.
Стефан Трендафилов , четири дни преди Батак да бъде нападнат убива двама от най- смелите джандари на Ахмед, изпратени лично от него да видят с очите си въстаниците. На техните закани: „ Ще видите какво ще стане след два- три дни...”. Стефан отговаря: „ Ето това ще стане...” и ги застрелва.
- В „Записки по българските въстания“ Захари Стоянов е описал случилото се.
Училището, което било в близост до църквата „Света Неделя“ се оказва последно убежище на около 200 души, които билиизгорени живи , докато се криели в него, авторът на „Записки по българските въстания“ - Захари Стоянов описва случките в него така:
„Като се уверил вече наздраво, че батачени са в негови ръце, той (Ахмед ага) скочил на крака, погледнал към своите кръвници, изревал колкото му е силата: „Марш! Де гюреим сизи!“, като посочил с пръст и на така изпоплашените и полумъртви наши пратеници, които били заградени като приготвени за клане овци. На гласа на Барутанлията башибозуците наскочили кой с изтеглен нож, кой със запрегната пушка, наобиколили жертвите и скърцали насреща им със зъби — живи искали да ги разкъсат; надпреварили се един през други, като вълци, кой по-напред да си накървави зъба. Петър Трендафилов, Вранко Димитров и Петър Каваджиев били предадени на няколко души кеседжии, които там, малко настрана, ги насекли на дребни парченца. Ангел Кавлакът, тоя турски интригантин, който е играел лукава рол във време на въстанието, който е тичал от позиция на позиция да убеждава и обезкуражава, най-после, който е бил като агентин на Барутанлията и е станал причина да погинат много храбри батачени като кокошки, намести награда за делото си — повалил се на земята, съшибан от десетина куршуми, отделно от онова място, гдето си сложили костите истинските мъченици. Въобще турците през 1876 г. така са постъпили с предателите и с ония покорни глави, които са отивали да им цалуват краката и да се предават. Това същото ние виждаме да става в Перущица, в Копривщица, в Дряновския манастир и пр.
Най-мъченически е загинал от горните петима души Трендафил Тошев Керелов. Него положили, като Васил Петлешкова в Брацигово, между два запалени от слама огньове, гдето българският мъченик издъхнал, опечен като скумрия. Неговият отчаян писък не бил в състояние да покърти ни едно мусулманско сърце... “
Бременни жени били разпаряни и техните неродени деца са били изваждани на байонетите на башибозуците. Други къщи, в които 20, 30 или дори 40 жени са се били затворили, са били изгорени заедно с тях.
„Налегнала тъмна, ужасна нощ, прорязвана феерично от прехвърчащи куршуми и от искрящи се в бездънното тъмно небе пламъци на разбеснелите внезапно страховити пожарища. Ревът на повилнели нападатели и писъкът на изгубени майки и деца, на ранени — валящи се по разни кътове — и на затрупани и задушени по пламналите къщя нещастни, допълнят картината. От този час вече по-нататък съдбата на Батак е само агония.“
За българите, които са се криели в църквата ,, Света Неделя " той пише:
„Полуубитото население не че повярвало на неприятелските обещания, които опитало вече няколко пъти, но като нямало друго спасение като виждало, че и в черквата ще бъде избито, отворило вратата. Втори път то имало злочестината да си въобрази, че и чалмата има човешко сърце, че и хищният башибозук може да състрадава, да се умилостивява, като види с очите си положението на затворените, удушените и стъпкани пред вратата дечица, другите изпоплашени, които заедно с нещастните си майки и сестри плачели и късали сърцата на присъствуващите. Картина, както виждате, една от най-ужасните и сърцераздирателните, но картина, повтаряме ние, за човек с душа и сърце, а не за башибозук. Щом се подали тези последните на вратата, с голи ятагани в ръцете, всичките затворени паднали на молба, жените показвали децата си, и за да умилостивят някак кръвниците, искали да им целуват дръжките на окървавените ятагани, наричали ги синове, братя и бащи. Всичко напусто! Башибозуците погледнали хладнокръвно на всичко това; те прекрачили налягалите пред вратата трупове като дърва и отново започнали да въртят ятаганите. И така, в черковната ограда клането се е продължавало няколко часа.От най-напред жертвите са били обирани и измъчвани да изкажат своето богатство, а после са били заколвани , т. е. техният живот бил пощаден за няколко минути, докато удовлетворят грабителската жажда на плячкаджиите, мнозина мъже спасили своя живот, като легнали между изкланите и се престорили на умрели.“
- Джанюариъс Алойшиъс Макгахан ( Januarius Aloysius MacGahan ) - американски журналист , специален военен кореспондент на лондонския вестник „Дейли Нюз” ( също описал убийството на кмета на Батак - Трендафил Тошев Керелов ) .
Между 28 юли и 25 август 1876 г., Макгахан пише своите репортажи с невероятни описания на целият разрушен град и околностите му:
„...Изведнъж дръпнахме юздите с възклицание на ужас , точно пред нас се издигаше грамада от черепи, смесени с кости от всички части на човешкото тяло , скелети почти цели, дрехи, човешка коса и изгнило месо, заразяваща миризма се разнасяше наоколо. Всички скелети бяха облечени само с женски ризи, Те всички бяха жени и момичета. Преброих над сто черепа , без да включвам скритите под другите кости на страхотната грамада. Всички черепи бяха отделени от скелетите,всички скелети бяха без глави. Тези жени до една са били обезглавени. Процедурата била следната: турците хващали жената, съблича ли я внимателно по риза, оставяли на страна ония дрехи, които били ценни и всички украшения и скъпоценности, след което много от тях поемали грижата да я изнасилят, а последният я обезглавявал.
После ни разказаха, че това са костите на 200 млади момичета , отначало пленени и специално запазени за съдба по-лоша от смъртта...“
„Градчето лежеше на разстояние стотина ярда от нас, не беше оцелял нито един покрив, нито една стена (...) От другата страна на пътя имаше скелети на деца с ужасяващи удари на сабя по техните малки черепи. Броят на децата убити в тези кланета е повече от огромен. Очевидци ни разказаха как видели малки бебета набучени на байонети и разнасяни по улиците на Батак и Панагюрище...“ ''Приближихме към черквата и училището. Земята тук е покрита със скелети , по които висят парцали и парчета изгнило месо. Ако се съди по останалите стърчащи стени, училището е била обширна хубава сграда, годна за приемане на 200 или 300 деца.
Сега по камъните и боклука, които покриват пода на училището на височина от няколко фута, лежат костите на 200 жени и деца , живи изгорели между тези четири стени...
Черквата не беше много широка, заобиколена от ниска каменна стена, затваряща малък черковен двор. Отначало ние не забелязахме нищо особено. Зловонието беше толкова голямо, че едва можехме да погледнем около нас.
Това което ни се стори маса от камъни и боклук под нас, бе в действителност грамада от човешки трупове, покрити отгоре с тънка наслойка от камъни и пръст, целият църковен двор е покрит с тях на височина от три до четири фута и ужасна миризма идваше от там.
От тази чудовищна гробница можеха да се видят подаващи се глави, китки, крака, стъпала и ръце. Малки къдрави главички се показваха там, малко краче, дълго колкото пръст, малки бебешки ръчички, протегнати, сякаш молеха за помощ - бебета, които са умирали, учудени от яркият блясък на сабята, деца, които са умирали сред писъци на уплаха и ужас...''
На няколко пъти Макгахан е на крачка да се откаже от разследването си и репортажите заради ужасът, който вижда, самият той споделя, че местата, които е видял са се запечатали в него до края на живота му.
След като на 28 юли посещава Пловдив , а на 1 и 2 август съответно Пещера и Пазарджик, Макгахан отпътува за село Батак, изпращайки впоследствие на своя вестник ярко описание на видяното от него:
„ ...Ние огледахме вътре в църквата, почерняла от изгорялата дървения, но не и разрушена, не и особено пострадала. Сградата бе ниска, с нисък покрив, поддържан от тежки неравномерно разположени сводове, които, доколкото можехме да видим, поглеждайки вътре, бяха с такива тавани, колкото висок човек да стои изправен под тях. Това, което видяхме вътре, бе твърде страшно , ако човек задържеше погледа си. Огромно количество частично обгорели тела лежаха там, техните овъглени и почернели останки, натрупани до половината от разстоянието до тъмния таван, правейки го да изглежда още по нисък и мрачен, тъй като лежащите в процес на гниене тела бяха прекалено страшни за гледане. Човек не би могъл да си представи чак такъв ужас. Всички отвърнахме поглед отвратени и замаяни и се заклатушкахме навън от тази къща на страшната напаст, щастливи да се озовем отново на улицата. Обиколихме селото и видяхме същото нещо отново и отново над сто пъти. Скелети на мъже, с прилепнали към тях дрехи и все още висяща плът, гниещи заедно, глави на жени, чиято коса се въргаляше в прахта, кости на деца и пеленачета , разхвърляни навсякъде. На едно място ни показаха къща, където двадесет души били изгорени заедно; на друго място десетина момичета били изклани до едно, след като се скрили – изобилно свидетелство за което са останалите там кости. Навсякъде – ужас след ужас...“
Макгахан съобщава, че турските войници насила вкарват някои от селяните в църквата, която след това e запалена, а останалите живи са измъчвани, за да кажат къде са скрили ценностите си. Макгахан сочи, че от общо седем хиляди души население оцеляват само две хиляди. По негови изчисления петдесет и осем села в България са били разрушени, пет манастира са изравнени със земята и общо петнадесет хиляди души изклани.
Съчинението на Робърт Джаспър Мор „Под Балкана“, заедно с репортажите на Макгахан във вестник „Дейли Нюз“, е един от ценните извори на сведения за бунтовната 1876 година. Там също се описва 
смъртта на Трендафил Керелов:
„Убиването на старейшината Трендафил било извършено крайно варварски. След като му извадили очите и му изтръгнали зъбите, набили го на кол и го опекли жив сред кръг от жени, заставени от башибозуците да останат зрители до неговата смърт. На друг човек отрязали краката, ръцете, носа и ушите.“
Жени, момичета и деца били избивани в къщите и по улиците, докато много мъже били закарани на дръвниците и билиобезглавени със саби.
Много малко успели да убегнат, болшинството от жителите били убити в условия на огромно варварство.
- Юджийн Скайлър ( е американски учен, писател, пътешественик-изследовател и дипломат ).
Скайлър дава ярко описание на това, което е видял в село Батак три месеца след извършването на клането:
„...Видях костите им, някои още с парчета месо по тях, натрупани в една низина откъм хълмовете, където ги глождеха кучетата. Нито една къща не е останала цяла в тази прекрасна долина. Дъскорезниците - градът е въртял значителна търговия с дървен материал и дъски, които се намирали покрай реката, са всичките изгорени и от осемтях хиляди жителиняма и 2000 да са останали. Тук са погинали над 5000 души , голяма част от тях жени и деца и костите им, които са под развалините, и разлагащото се месо отравят въздуха. 
Навсякъде се виждаха човешки кости, черепи, ребра и дори цели скелети, глави на момичета, по които все още висяха дълги плитки, кости на деца, скелети, по които все още имаше дрехи. Видяхме къща, чийто под бе бял от праха и овъглените кости на трийсет души, изгорени живи вътре. Видяхме мястото, където селският първенец Трендафил е бил набучен на копие , а след това опечен, бидейки по-късно погребан на същото място. Видяхме една отвратителна яма, пълна с разлагащи се трупове. Видяхме яз на воденица, пълен с подути тела. Видяхме училищна постройка, където укритите двеста жени и деца впоследствие били изгорени живи. Видяхме църква и църковен двор, където все още бяха на показ полуразложените тела на хиляда души — висок няколко стъпки изпълващ ограденото място куп от ръце, крака и глави, подаващи се от камъните, които напразно са били нахвърляни върху им, за да ги скрият, а из цялото пространство се носеше ужасна смрад... След моето посещение управителят на санджака изпратил каймаканина на Татар Пазарджик в Батак с вар, та да ускори разложението на телата и да предотврати появата на епидемия...
Ахмед Ага, който ръководил клането, бил награден и повишен в званието юзбаши..."

( 7 ) Фотографии преди и след Баташкото клане.


„Баташкото клане“ на полския художник Антони Пьотровски

Марга Горанова, съпруга на водача на въстанието в Батак - Никола Горанов. С кости е изписано отстрани – „Останки от 1876 година“ 
Тленните останки на зверски убитите жертви от костницата в църквата Св. Неделя.

Една от най-ранните снимки на храма след клането (1878)
«Българските мъченици». Картина на Константин Маковски. Светотатствените действия на башибозука, придружени в случая от изнасилвания
Черквата - изглед от вътре.
Старата черква на Батак - няма масто в нея, което да не е опръскано с кръв
Водачът на въстанието в Батак Петър Горанов.
Трендафил Керелов ( Кметът на Батак , който е бил убит зверски )
Макгахан американския журналист като военен кореспондент в България
Юджийн Скайлър ( е американски учен, писател, пътешественик-изследовател и дипломат )
Пън на който палачите отсичали главите на невинните жертви
Кръст от черквата „Света Неделя“ - днес в музея на града
На заседание през март 2011 година Светият Синод на Българската православна църква реши да бъдат канонизирани за светци просиялите от рода български Баташки и мъченици

неделя, 5 юли 2015 г.

В турция няма нито един турчин / турци / Произход на турците ТЮРКИ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ



КАКВО СЪДЪРЖА:
1 Относно така наречените ,,турци" в България.
2 Етническите групи в миналото и днес на територията на Турция.
- Българското землище в турция - Източна Тракия , Одринско .
- Къз-дервент българско село в Мала Азия.
3 Произход на карамани и селжуци , и така наречените с позорното, обидно прозвище „турци“.
4 СЪЗДАВАНЕТО НА ТУРСКАТА НАЦИЯ.
5 МИТЪТ ЗА "ТЮРКИТЕ"1 Относно така наречените ,,турци" в България.
На територията на България турци няма ! Всъщност не само на територията на България , а на целия Балкански полуостров турци няма.
По голямата част от циганите в България , даже почти цялата се определя като турци. Те не могат да бъдат точно различени тъй като, си приличат външно. На преброяването в България през 2011 г. се определят като ,,турци" - 588,318 , а Цигани - 325,343 , което е трагикомично и описва това което казвам по горе !
Имаме помаци (еничари - потурчени българи https://en.wikipedia.org/wiki/Pomaks ,  или днес модерната дума на еничар е - Национален предател ) , които са останали от мрачното турско робство. Малка част от така наречените ,,помаци", наистина си се определят като ,,турци" , разбира се с помощта на партийки, организацийки , медийки и разни такива които са на хранилка.
2 Етническите групи в миналото и днес на територията на Турция.
Нека видим какви са етническите групи от население, които са се раждали и се плодят на територията на Турция в миналото и днес.
Според последното преброяване в турция живеят между 50 и 60 милиона селджуци и карамани. Точното им преброяване е невъзможно, тъй като тези два етноса мощно преливат един в друг поради обща история, бит, религия и порядки. Между 10 и 15 милиона са кюрдите, които са мощен етнос. 
Древните българи са към 4 милиона ,като в това число влизат и тези, които са се преселвали и през последните десетилетия от днешна България. Има и голямо число ,,Цигани" , които не могат да бъдат също преброени тъй като , те се определят като ,,турци" а и си приличат външно със хората които обитават тамошната територия. Както и други не малки групи като: иранци , иракчани , сирийци.
Българското землище в турция - Източна Тракия , Одринско
Територия, освободена от българските войски към април 1913 г


Етнографска карта на Одринския вилает към 1912 г. на Любомир Георгиев Милетич , един от най-видните български учени и интелектуалци от края на XIX век и първата половина на XX век, роден във град Щип.

Къз-дервент българско село в Мала Азия


През 1807 г. италианският пътешественик д-р Салватори на път за Цариград попаднал в Къз-дервент, разположено между Никомидия (Измит) и Никея (Изник) в района на Измитския залив на азиатския бряг на Мраморно море. В писмо от 1808 г. до С. Карено Салватори пише: „Един ден преди да стигнем Никея, пренощувахме в едно село, наречено Къз-дервент, населено само с българи. Ще има около два века, откакто седем челяди българи, преследвани за религиозни причини, напуснали своите огнища и дошли да се укрият в тая местност, наистина алпийска и дива, но какво не може да направи човешкото прилежание! Днес се наброяват до 150 семейства, които живеят по-малко притеснени, отколкото дето и да било другаде, произвеждат много лен, коприна и овощия. При пукването на зората видях много жени да чукат лен върху един уред, подобен на тоя, който се употребява в Италия, с весело лице и поздравявайки слънцето със своите песни“.
Още по-богата информация за същото село се съдържа в описанието на френския пътешественик и дипломат в Персия Ж. М. Танкоан, който около същото време минал през селото. „Бяхме приятно изненадани, като открихме в това село жени, които се движеха с открито лице и мъже, чиито нрави странно противоречаха на азиатските изобщо. Открихме също носии на жителите от бреговете на Дунава и чухме български език в местност, в която бихме го сметнали съвсем чужд. Някои сведения скоро ни дадоха обяснението на това откритие. Жителите ни разказаха, че са от български произход и че селото им е било основано почти преди един век от бащите им, изселили се и дошли да търсят в Азия щастието и спокойствието, което не са могли да намерят в родината си. Тяхното прилежание и това на потомците им скоро довело до разцвет тази малка република, всичките жители на която изглеждаха щастливи и доволни. Атмосферата на охолство и благополучие цареше във всички къщи, в които намерихме най-сърдечно гостоприемство. Ако е вярно, че леността е майка на всички пороци, тя трябва да е рядкост в Къз-дервент. Всичките му жители, мъже и жени, бяха заети в полезни работи: почти всички жени предяха коноп и ние научихме, че конопеното семе е най-голямото богатство на домакините и главният им предмет на търговия.
Жителите на това село са християни, източноправославни. При нашето идване те не проявиха нито подозрение, нито ревност. Жените им са хубави и добре сложени и с тях ние разговаряхме така свободно, както с мъжете им.“


3 Произход на карамани и селжуци , и така наречените с позорното, обидно прозвище „турци“.
Нека видим и какви са версиите за произхода на карамани и селжуци, наричани с позорното, обидно прозвище „турци“. Според Тойнби и Стивън Рънсиман, ревностни изследователи на историята на османската държава, родовите корени на селджуци и карамани идват от стара Византия (Византия няма нищо общо с Гърция , има хора необразовани измекяри , които като каже някой Византия и те ааа Гърция). Не са били редки случаите, когато военнопоземлени византийски кланове въставали срещу Палеолозите. Но резултатът обикновено бил да бъдат отритнати, отделени, отречени от управляващата върхушка. След това те се обособявали в самостоятелни военни и поземлени групи. Някои от тях в пълен противовес на византийската традиция приемали исляма и продължавали съществуванието си под знака на арабския полумесец. Според двамата изследователи такъв е случаят с карамани и селджуци. С това те обясняват и жестокостта, с която двете племена налагат волята си над околните народностни групи и си спечелват прозвището „турци“, тоест гадове! Но според други източници селджуците и караманите имат еврейски произход. Белег в тази насока е подигравателното определение „агъри“ от името на Агър, слугинята на Авраам. Известно е от Стария завет, че един от бащите на евреите дълго нямал деца от жена си Сара. Покрай тях живеела слугинята Агър. Той бил едва на осемдесет години когато Сара склонила мъжът й да преспи с прислужничката, за да им се роди все пак някакво дете. Жената била филистимка, тоест палестинка. На бял свят се пръква момченце, което именуват Измаил. Не след дълго неочаквано ражда и доскоро бездетната Сара. Също момченце, което именуват Исаак. Двамата братя по баща стават родоначалници на днешния еврейски и на днешния палестински народ.
Едно от обидните прозвища, употребявано от християнските народи в рамките на империята спрямо османците, е „агъри“! Те влагали презрително отношение, ползвайки това определение в смисъл, че османците са родени от Авраамовата Агър в безчестие, в разврат. В онези времена е било немислимо жена да роди от мъж, на когото не е официална съпруга. Друго презрително прозвище, което християнското население употребявало спрямо селджуци и карамани, е „измаилци“. Тук отново се прави намек за родените в безчестие и разврат „агъряни“ тоест от палестинската прислужничка на Авраам Агър и нейния син, комуто слагат името Измаил.
Обръщението „ага“ и определението „агарянин“ нямат нищо общо. В първия случай понятието е уважително, а във втория – подигравателно! Но това е само на пръв поглед. Истината е, че „ага“ произхожда от „агълари“! А „агалари“ идва от Агър и се налага в Османската империя през средните векове. Тогава да се наричаш турчин е било безкрайно унизително! Християните най-старателно избягвали да обозначат някого като турчин от страх да не им падне главата и затова масово започнали да употребяват „ага“. И в това обръщение влагали обичайното презрение, но постепенно с десетилетията османците започнали да приемат „ага“ като уважително обръщение и това е така и до днес, колкото и понятието да е свързано с позор и разврат!
И още една не по-малко сериозна версия за произхода на селджуци и карамани според която те са остатъци от племената на българския владетел Алцек (син на Кубрат). Той най-напред слязъл към Анадола, водил там битки с местните пустинни племена, а по-късно се насочва на запад, към Апенините. Само че част от родовете изостават и се заселват в Средна Азия. Това установява в изследванията си византийският хроникьор Теофан Изповедник. Той е аристократичен византийски летописец, отдал се на аскетизма. Бил е ревностен защитник на иконопочитанието. Роден е в Цариград в 8-и век и се е родеел с императора. Според проучванията му най-малкият син на българския владетел Кубрат, Алцек след не малко скиталчества из Анадола и битки с аварите се заселва при краля на Лангобардите Гримуалд, в днешна Италия. Тези времена и събития се описват и в хрониките на Павел Дякон. Той е теолог, историк и поет с благороднически произход. Автор е на „История на Лангобардите“, които говорели български език. Роден е в 720 година във Фриули, Италия. Умира през 799 година.
Българските Алцекови племена, които остават в Анадола се формират като султанати и каганати и според наименованията на родовете, които доминират, и под знамето на арабския ислям се утвърждават като селджуци и карамани, в чиито вени тече Кубратова кръв!


4 СЪЗДАВАНЕТО НА ТУРСКАТА НАЦИЯ

Тя е създадена през 20 в. от Младотурската партия на Кемал Ататюрк ( помак роден в Солун ) .
Ататюрк - "Бащата на турците"
Всъщност "турци / турски етнос" няма. Понятието "турци" става събирателно за различните народности, които живеят на територията на бившата Османска империя. То не е по-различно от понятието "американци" , ,,руснаци" или ,,съветски хора (Съветския съюз)".
Името "турци" навлиза векове, след като е създадена Османската държава. През 16 в. то е обидна дума, с която западноевропейците наричат жителите й. По-късно става популярно. Отначало никой не смята, че "турци" означава някаква определена народност.
През разцвета на Османската империя - 16-17 век - и до началото на 19 век, името "турчин" било изключително обидно, означаващо „гадина“.
Не е било възможно да се започне работа в държавно учреждение, да влезеш във войската било изключено, камо ли да започнеш служба в еничарския корпус. Султаните добре разбирали какви негативи е събрало това понятие, което така или иначе не е носител на етническо или друго смислено съдържание освен обидното „гад“. Те дълбоко почитали основоположника на османската държава Осман-I и предпочитали империята им да носи това име. Но в никакъв случай не го налагали. Етническите взаимоотношения между поданиците били лоялни и всеки наричал всекиго според произхода му. Но всички избягвали панически да употребяват позорното „турчин“. Не са били редки случаите, когато се разваляли сватби заради непредпазливата употреба на определенията „турк“, „туран“, „тюрк“, „тюркян“, „тюркен“, а пониятието „тюркмени“ е било забранено, тъй като това племе отдавна било приело християнството.
Чести били убийствата и палежите на домове на тази основа. Враждите и заяжданията били постоянни. Възниквали междуплеменни търкания и размирици, при което султаните се принуждавали да пращат еничари за умиротворяване. Непоносимо е било да бъдеш наричан или ти да наричаш някого „турчин“! Понякога този позор толкова трудно се понасял, че достойни османлии посягали на живота си. Известен е случаят с Караджа бей, който пробол сина си, задето го нарекъл туран, а след това той самият си сложил въжето на стара мушмула в градината на имението си край Ине гьол.
Както се разбира, на територията на турция няма нито един етнически турчин. Не заради друго, а защото такъв етнос просто не съществува.


5 МИТЪТ ЗА "ТЮРКИТЕ"

Етническа група "тюрки" , не съществува. ТЮРКИ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ !! Следователно и така наречените ,,турци" не са тюрки.
,,Тюрките" са също толкова брутална фалшификация , както и ,,Славяните и славянството което е измислено от русия (Екатерина Велика) за да заличи българските колонии, които самите те са. Също и историята на така наречената Гърция , Зевс е грък, Александър велики - грък, Кирил и Методий били гърци. Едва ли не целия свят се е въртял около Гърция. Най-старите, най-великите, най.... най..... най . Тези три неща са най-голямата световна фалшификация на историята брутална фалшификация , която все пак оказва влияние. 
Та да се върнем към спекулацията тюрки. Днешната ,,официална история" английската WIKIPEDIA , която е най-популярна, най-търсена, следователно и най-важна.
Там забележете българските държави: Стара велика България, Първата Българска държава 681 (тя не е първа защото, България не е създадена на лъжливата год. 681 а много по рано !) , и Волжка България са определени като тюрски държави, и още половин свят. Истината е, че никога никой от българите или България или дори и другите държави които ги набутват при ,,тюрките" не се определят и определяли като тюрки , турки , турци , бурки и разни такива измишльотини . Дори и държавата Туркменистан , която е със сходно име с Турция, и там никой не се определя като турци,тюрки. Също така и нашите владетели никога не са имали такива тюрко-монголски титли като Ханове и Канове http://bulgarskaistoriq.blogspot.com/search/label/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F%20%D0%BD%D0%B5%20%D0%B5%20%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B0%20%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0%20%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%BB%D0%B8%20%D0%A5%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%20%D0%B8%20%D0%9A%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%20%2F%20%D0%A5%D0%B0%D0%BD%20-%20%D0%9A%D0%B0%D0%BD !!
Някои от потомците на волжките българи днес , като например измислените нации от русия като татари , башкири , и чуваши ,,официалната" английска история WIKIPEDIA твърди че са тюрки, въпреки че самите те не се определят като такива. Русия се опитва да ни обвързва от части със така наречените тюрки. През вековете в историята когато се върнем, те са си партнирали в унищожаването на България и българския народ това не е нещо ново. За русия е важно само българи да не се наричат, може всякакви други да се определят но само не трябва да са българи, затова и измислиха и нации с които да заменят българския им корен. Ще публикувам 2 изречения на темата руско - турското партньорство против България, тъй като тези неща са свързани. Граф Игнатиев, консул на Русия в Цариград, наричан „вицеимператор” заради огромното си влияние в Османската империя, лично настоява българските владици да бъдат заточени, за
да се спре процесът на единение на българската нация и църква.

В руската WIKIPEDIA например пише, че в България живеят 800.000 ,,тюрки" ? Къде и как ги преброиха тези душици ? Трябва да ги питаме един ден.
Та тюрките са една брутална измама, и престъпна фалшификация, която е основана на празни приказки. Дори и не заслужава човек да отдели време да я коментира.

Брата на Кубрат - Шамбат ( Кий ) е основател на градът КИЕВ ( кръстен )


Какво съдържа:
- Важно да знаете
- Източници
- Накратко

ВАЖНО ДА ЗНАЕТЕ.... 
Колко от вас знаят ,че основателя (кръстен) на градът Киев е брата на българския владетел Кубрат - Шамбат с прякор Кий !!
Той не е ,,Хан" или ,,Кан" както го изкарват порчъковите и продадените души http://bulgarskaistoriq.blogspot.com/search/label/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F%20%D0%BD%D0%B5%20%D0%B5%20%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B0%20%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0%20%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%BB%D0%B8%20%D0%A5%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%20%D0%B8%20%D0%9A%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%20%2F%20%D0%A5%D0%B0%D0%BD%20-%20%D0%9A%D0%B0%D0%BD . 
Тъй като България и българските владетели никога не са имали такива монголски титли ХАНОВЕ И КАНОВЕ. Пред всички имена на наши владетели, поръчковата история е сложила названието ,,Хан" или ,, Кан" . Та по този начин, се опитват да ни искарат тука някакви си пришълци, дойдели на малки,смешни кончета, с дръпнати очи, и отзад на главата с конски опашки. Целта е дезинформация, и фалшификация. Защото който не си знае историята той няма бъдеще.
На фона на поръчковата и нагласена българска история, написана в угода на чужди държави. Все пак в интернет има нещо написано ОФИЦИАЛНО, макар и то да е в съкратен вид , и да има някои манипулативни изречения и думи, напраевно така да не изглежда толкова велико и славно. Както например за Волжка България. Нейната територия се е простирала от северният бряг на Каспийско море, до най северната точка на днешна русия. Тя е воювала със велики империи като монголската например, А в ,,официалната" ни история е представена като някаква си държавичка, едва ли не като град държава, което е смешно и жалко.
ВНИМАНИЕ... В източниците има някои манипулативни изречения и думи като: Славяни, Хан - Кан, тюрки, тангра и др. Тъй като е от ,,официалната история" ( българската wikipedia ) , както по-горе споменах. Но като цяло е важно че е написано: Шамбат (с прякор Кий) е основателя на градът Киев !!!ИЗТОЧНИЦИ
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D0%B9 
Шамбат (Кий)http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0_%D0%91%D1%83%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80#.D0.92.D1.8A.D0.B7.D0.BD.D0.B8.D0.BA.D0.B2.D0.B0.D0.BD.D0.B5_.D0.BD.D0.B0_.D0.9A.D0.B0.D1.80.D0.B0_.D0.91.D1.83.D0.BB.D0.B3.D0.B0.D1.80 Черна България (Кара Булгар) градът Киев в българска територия.


НАКРАТКО
Шамбат ( прякор Кий - означава отцепник ) е български владетел от рода дуло и брат на българсия владетел Кубрат, и е легендарния основател на Киев (укр. Київ) посочен в Начална руска летопис 
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0_%D1%80%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81  , в Джагфар тарихъ http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B6%D0%B0%D0%B3%D1%84%D0%B0%D1%80_%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%85%D1%8A и косвено от Константин VII Багренородни в труда му За управлението на империята http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0_%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE_%D0%BD%D0%B0_%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0Според преданията е живял през 7 в. Починал е през 672 г. в Киев.
Сега някои ще се запитат.. Какво прави български владетел чак в Киев ? Нека се абстрахираме от факта, че ,,славяни" не съществуват а това са български племена, които впоследствие образуват свои държави. Ако се върнем доста назад в историята, територията на днешен Киев е българска 
територия !




Тази карта е направена по ,,тюркската теория" дали човека е вярвал или така му е било наредено, не мога да ви кажа ..
Кара Булгар ( Черна България )
 https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0_%D0%91%D1%83%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80#.D0.92.D1.8A.D0.B7.D0.BD.D0.B8.D0.BA.D0.B2.D0.B0.D0.BD.D0.B5_.D0.BD.D0.B0_.D0.9A.D0.B0.D1.80.D0.B0_.D0.91.D1.83.D0.BB.D0.B3.D0.B0.D1.80

И в близост до Стара Велика България https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F






ВСИЧКО

1944 Руската окупация на България и разпокъсването на българското землище

1915 Руските бомбардировки над Варна

1925 Руски атентат в църквата "Света Неделя" (тогава ,,Свети Крал")

България не е имала никога титли Ханове и Канове / Хан - Кан

Брата на Кубрат - Шамбат ( Кий ) е основател на градът КИЕВ ( кръстен )

1890 г. ОРИГИНАЛ русия : България да се подели между съседите / Тати́щев - Из миналото на руската дипломация - Документи

В турция няма нито един турчин / турци / Произход на турците ТЮРКИ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ

май 1876 Баташкото клане / Клането в Батак - Турското робство

Стефан Стамболов ( УБИТ ОТ русия ) е анти руска слуга ( анти русофил )

Драган Цанков - предател , руска слуга ( русофил ) , продажник , антибългарин

1926 гърция забранява българския език в Област Македония ( Егейска ) Гръцки македонски юмрук

26 март 1913 г. българите превземат непревземаемата крепост Одрин ( Балканската война - първата )

1892 русия убива Георги Вълкович - български посланик в Цариград

9 март 1985 г. Турски атентат на гара Буново от потурчените ( помаците / еничарите )

Сърбомани и Гръкомани - гръкофили

Александър Стамболийски - руска слуга ( русофил ) , сърбоман , гъркоман , българомразец , ПРОДАЖНИК И ЧУЖДОПОКЛОННИК

7 януари 1945 сърбия изкла 1200 българи във Вардарско ( Област Македония ) Кървавата Коледа ( Божик )

15 май 1917 Сръбското клане над българите в Босилеградско и опожаряването на града ( Босилеград Коста Войнович

Руският дипломат българоМРАЗЕЦА Николай Хартвиг 1857 - 1914 ( Николай Генрихович Гартвиг )

Никола Вапцаров - руска слуга предател Терорист Убиец от бкп отрекъл се от българския произход / Борис

1986 г. Румънци комунисти : България е Руска провинция - 16 република Задунайска Губерния / Руското робство

1951 руснаците набутват най-добрата ни тенесистка в концлагер / Вера Петрунова Руското робство

Село Българка ( Болгарка ) - Българите в Казахстан

1916 Френската омраза към българите - сержант Жер Оливие ( Първата световна война )

1945 в Германия руснаците масово изнасилват 2 милиона жени и деца Руската окупация

1940 Руското клане в Катин - ПОЛСКИЯ ГЕНОЦИД ( русия / ссср )


ТУРСКОТО РОБСТВО

                             


май 1876 Баташкото клане / Клането в Батак - Турското робство

==========================================
                                                                    
  •                                 СВЪРЗАНО С ТУРЦИЯ

В турция няма нито един турчин / турци / Произход на турците ТЮРКИ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ

26 март 1913 г. българите превземат непревземаемата крепост Одрин ( Балканската война - първата )

9 март 1985 г. Турски атентат на гара Буново от потурчените ( помаците / еничарите )

СВЪРЗАНО С РУСИА

1944 Руската окупация на България и разпокъсването на българското землище

1925 Руски атентат в църквата "Света Неделя" (тогава ,,Свети Крал")

1915 Руските бомбардировки над Варна

1890 г. ОРИГИНАЛ русия : България да се подели между съседите / Тати́щев - Из миналото на руската дипломация - Документи

Стефан Стамболов ( УБИТ ОТ русия ) е анти руска слуга ( анти русофил )

Драган Цанков - предател , руска слуга ( русофил ) , продажник , антибългарин

Александър Стамболийски - руска слуга ( русофил ) , сърбоман , гъркоман , българомразец , ПРОДАЖНИК И ЧУЖДОПОКЛОННИК

1892 русия убива Георги Вълкович - български посланик в Цариград

Руският дипломат българоМРАЗЕЦА Николай Хартвиг 1857 - 1914 ( Николай Генрихович Гартвиг )

Никола Вапцаров - руска слуга предател Терорист Убиец от бкп отрекъл се от българския произход / Борис

1951 руснаците набутват най-добрата ни тенесистка в концлагер / Вера Петрунова Руското робство

1986 г. Румънци комунисти : България е Руска провинция - 16 република Задунайска Губерния / Руското робство

7 януари 1945 сърбия изкла 1200 българи във Вардарско ( Област Македония ) Кървавата Коледа ( Божик )

Село Българка ( Болгарка ) - Българите в Казахстан

1945 в Германия руснаците масово изнасилват 2 милиона жени и деца Руската окупация

1940 Руското клане в Катин - ПОЛСКИЯ ГЕНОЦИД ( русия / ссср )